Na talerzu prasa, reklama, komunikacja, spoty, kampanie.
Z medialnego menu wybieram przekazy zwracające uwagę - te pyszne i te niestrawne, świeże i nadpsute;)
Piszę i oceniam bardzo subiektywnie...

poniedziałek, 28 marca 2011

Głową w mur - jak Adidas funduje sobie kryzys / update 3

Poniedziałek. Ci, którzy weekend spędzili bez komputerów, bez telefonów i w błogiej nieświadomości, teraz zabierają głos. Na początek Jan Żórawski, który na wallu profilu Wokół Służewca pisze: "w imieniu p.Włodzimierza Bąkowskiego- Dyrektora Oddziału TS Wwyścigi Konne Tor Służewiec informuję wszystkich, że nigdy podkreślam NIGDY nie wyrażaliśmy zgody na zamalowanie muru. pozdrawiam wszystkich" W takim razie:
- jak to się stało, że mur został otoczony, zabezpieczony przez ochronę i... zamalowany?
- dlaczego, gdy już się to działo, nie było interwencji ze strony TS?
- czemu nie odpowiecie w formie oficjalnego oświadczenia?
- co z informacją zawartą w oświadczeniu Adidasa, jakoby "Dom mediowy otrzymał ofertę wykorzystania Muru Służewieckiego jako powierzchnii reklamowej (...) propozycja została oficjalnie złożona przez właściciela obiektu"?

Druga sprawa, rzucająca nowe światło (?) na bieg wydarzeń to tekst Wojtka Sokoła, w którym pisze: "Całością zajmował się dla Adidasa Dom Mediowy Scope Polska i to on próbował zlecić tą robotę różnym ekipom". Czyli w kontekście całej sprawy pojawia się nazwa kolejnego podmiotu. I tym razem, jak w komentarzach zwolenników Tailor Made PR (pisałam o tym wcześniej w osobnej notatce) jest to dom mediowy, ale... zupełnie inny. Co ciekawe ani Carat, którego nazwa przewijała się wielokrotnie na wallu Tailor Made, ani wspomniany przez Wojtka Sokoła Scope Polska nie wydały żadnych oficjalnych oświadczeń, nie komentują pojawiających się informacji, nie odnoszą do tekstów internautów. Aż chce się zapytać: co jest grane? Czyżby przedłużyli sobie weekend?;)

Edit: oświadczenie Totalizatora Sportowego (cyt. za stroną torsluzewiec.pl)

"Oświadczenie dot. zamalowania służewieckiego muru przy ul. Puławskiej

W imieniu Totalizatora Sportowego oświadczam, że Spółka nie jest ani stroną, ani beneficjentem działań prowadzonych przez dom mediowy na rzecz firmy odzieżowej Adidas.

Z całą mocą podkreślam, że z tytułu aktywności reprezentującego firmę Adidas domu mediowego Totalizator Sportowy nie otrzymał ani nie otrzyma żadnego wynagrodzenia.

Okalający Tor Wyścigów Konnych mur od lat jest traktowany jako przestrzeń publiczna, na której obowiązuje nieformalna akceptacja dla aktywności środowiska grafficiarzy, która w pełni respektujemy, nie wydając formalnych czy nieformalnych zgód lub zezwoleń na tworzenie graffiti.

Z poważaniem,
Piotr Gawron
Rzecznik prasowy
Totalizatora Sportowego Sp. z o.o."


Oświadczenie jest, ale nie odnosi się do wszystkich spraw. Pytania zadane w pierwszym akapicie pozostają aktualne...

Agata

11 komentarzy:

  1. http://torsluzewiec.pl/pl/news/view/1912/oswiadczenie-dot-zamalowania-sluzewieckiego-muru-przy-ul-pulawskiej-2/

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. Nigdy nie sprzedawalismy tej powierzchni dla jakiejkolwiek reklamy ... traktując ja jako PRZESTRZEŃ PUBLICZNĄ ergo oświadczenia Adidasa jest nieprawdziwe.
    2. Nie chronimy muru ... bo tam może malować każdy !!!!!!!!!!
    pozdrawiam
    Piotr Gawron

    OdpowiedzUsuń
  3. @Anonimowy czyli Piotr Gawron - właśnie takiego powiedzenia wprost "oświadczenia Adidasa jest nieprawdziwe" mi brakowało w oświadczeniu. No i oświadczenie TS - jak na sytuację kryzysową - pojawia się dość późno... dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze @Anonimowy czyli Piotr Gawron - może Pan napisać, czy Adidas i/lub ich dom mediowy zwracał się do Was w sprawie muru przed rozpoczęciem malowania? Czy była jakaś wymiana maili w tej sprawie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ! Z zasady nie prowadzimy takich rozmów, to tak absurdalne , że wydaje sie nie wymagać sprostowania.
    Chyba, że nadeszły czasy w których zarządca zamku w Wilanowie tez bedzie miał sznase na sprzedaz murów zamku jako nośnika reklamy .....

    OdpowiedzUsuń
  6. I jeszcze jedna uwaga. Od godziny ósmej w niedzielę (!) tłumaczę wszystkim chętnym , że moja firma nie jest zarządcą tej przestrzeni.
    Niestety tak fatalnie się złożyło, że moje przedsiębiorstwo nie pracuje w ruchu ciągłym i zebranie odpowiednich informacji do oficjalnego oświadczenia musiało chwilę potrwać, czyli do dzisiejszego poranka.
    Zawsze jednak można sie ze mna skontaktowac , choćby przez adres poczty dostepny na stronie internetowej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wracając na chwilę do naszej wcześniejszej rozmowy:

    "@Krystian: to ciekawe, czyżby jednak pierwsze uderzenie poszło w zły dom mediowy?"

    Nie do końca. Scope i Carat są częścią tej samej grupy. Info jest na ścianie Tailor Made PR.

    OdpowiedzUsuń
  8. http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,9333136,Adidas_zamalowal_mur_na_Sluzewcu__na_nielegalu__.html

    Organizator akcji nie miał zgody ZDM na zagrodzenie chodnika. TS nie wydał zgody na zamalowanie muru. Jakim cudem tak źle przygotowana akcja dostała akceptację?

    OdpowiedzUsuń
  9. @Krystian - właśnie, jak? To wręcz niewiarygodne, acz wyjaśniałoby, czemu domy mediowe milczą - ukrywają się przed konsekwencjami ze strony klienta i innych zainteresowanych?;)

    OdpowiedzUsuń
  10. @Piotr Gawron - jak widać po komunikacji na wallach i blogach, jednak lepiej prostować, nawet jeśli dla Pana to sprawy oczywiste, niż zostawiać pole gdybaniom, domysłom i pytaniom;) A co do kontaktu z Panem, to tak jak napisałam w wiadomości e-mail: staram się trzymać zasady, że piszę o tych sprawach, oświadczeniach, wypowiedziach i tekstach, które są dostępne publicznie. Na koniec ciepłe słowo - super, że tak aktywnie kontaktuje się Pan z blogerami i krok po kroku wyjaśnia wszystko, jak widać nie jest to standard dla firm/marek związanych z tą sytuacją...

    OdpowiedzUsuń